Четверг, 06.02.2025, 08:13
Персональный сайт Елены Гребешковой
Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Форма входа
Категории раздела
Учебные материалы [13]
Статьи [21]
Книги [0]
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 140
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Главная » Файлы » Статьи

    Эффективность стратегического партнерства предприятий
    [ Скачать с сервера (70.5 Kb) ] 29.12.2009, 12:00
    УДК 658.114.5
     
    О.М. Гребешкова (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»)
     
    ЕФЕКТИВНІСТЬ СТРАТЕГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА ПІДПРИЄМСТВ: ПРОБЛЕМИ ВИЯВЛЕННЯ ТА СПОСОБИ ОЦІНКИ
     
    Актуальність. На сучасному етапі становлення економічних систем різних рівнів розгортаються якісно нові процеси, що зумовлюють пошук принципово відмітних способів забезпечення успішного довгострокового розвитку підприємств і організацій. В умовах глобалізації, зміщення акцентів з матеріальних та фінансових ресурсів а інтелектуальні та знаннєві активи, докорінної трансформації традиційних моделей і механізмів функціонування підприємств в конкурентному середовищі та перетворення природи самої конкуренції постає проблема розвинення та впровадження нових, відмітних від класичних, форм реалізації економічних інтересів основних дієвих суб’єктів ринку – підприємств, компаній, фірм. У такому контексті одним з перспективних способів забезпечення успішної конкурентної позиції сучасних підприємств визнається їх партнерська взаємодія в форматі стратегічного союзу (альянсу), практика створення яких в зарубіжних країнах налічує вже майже тридцять років. У цих процесах не залишаються осторонь й вітчизняні підприємства і компанії, які все частіше утворюють різноманітні партнерства задля досягнення своїх стратегічних цілей і при цьому зберігаючи стратегічну автономність та господарську самостійність.
     
    Постановка проблеми. Отже, пошук та впровадження нових способів та прийомів надбання сучасними підприємствами конкурентних переваг зумовлює необхідність наукового узагальнення практики створення, функціонування та розвитку стратегічних партнерств як перспективної форми реалізації різноманітних інтересів їх учасників з урахуванням ефективності та результативності подібних коопераційних організаційно-економічних утворень.
     
    Аналіз опублікованих надбань. Останніми десятиліттями різні аспекти існування стратегічних партнерств підприємств активно обговорюються в науковій та науково-популярній спеціальній літературі. Проте, слід визнати, що на прискіпливу увагу дослідників заслуговують лише окремі питання в межах означеної предметної сфери. Зокрема, багато досліджень присвячено міжнародним аспектам взаємодії компаній у формі міжнародних стратегічних альянсів, які почали активно формуватися наприкінці 1980-х рр. [1]. З поширенням партнерської форми взаємодії між підприємствами та компаніями з’явилися дослідження, спрямовані на узагальнення та систематизацію проявів функціонування стратегічних альянсів в організаційно-правовому (наприклад, у [2]) та фінансовому [3] аспектах. Останнім часом у науковому суспільстві активізувалися дискусії навколо проблем стратегічного співробітництва підприємств як перспективного напрямку розвитку сучасного стратегічного менеджменту [4]. Триває активний науковий пошук нових джерел конкурентних переваг в умовах становлення «нової» економіки – економіки знань [5].
     
    Невирішені частини загальної проблеми. Проте, ряд питань у сфері виявлення необхідних та достатніх передумов забезпечення ефективного функціонування стратегічних партнерств підприємств залишаються відкритими. На наше переконання, особливої актуальності на даному етапі розвитку економічних відносин в Україні та світі набуває пошук дієвих способів виявлення та достовірної оцінки ефективності утворення стратегічних партнерств з урахуванням необхідності забезпечення «поновлюваної відмітності та прибутковості» його учасників [9, с. 23]. Однак, навіть поверховий огляд літератури з проблематики стратегічних партнерств підприємств дозволяє робити висновок, що на сьогодні не склалося універсального підходу до оцінки ефективності партнерської взаємодії підприємств з урахуванням різноманітності форм такого співробітництва, сфер його реалізації, поліваріантності цілей учасників цього процесу.
     
    Метою цієї статті є узагальнення і систематизація сучасних поглядів на проблеми виявлення та способи оцінки ефективності стратегічних партнерств підприємств в сучасних умовах господарювання. Ураховуючи складність і багатогранність обраної для дослідження проблеми, а також неможливість висвітлення всіх її аспектів в межах однієї статті, основну увагу приділимо двом основним моментам: 1) виявленню обставин, що зумовлюють складність (а іноді – неможливість) ідентифікації ефектів партнерської взаємодії підприємств, зокрема з урахуванням специфіки української економіки; 2) узагальненню концептуальних підходів до оцінки ефективності стратегічного партнерства з урахуванням варіативності сучасних теоретико-методологічних засад такої оцінки та поліаспектності проявів результатів партнерства в практиці господарювання підприємств різних форм та бізнес-профілів.
     
    Продовження див. у файлі
    Категория: Статьи | Добавил: Elena | Теги: стратегия, стратегическое партнерство, эффективность
    Просмотров: 819 | Загрузок: 258 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Copyright MyCorp © 2025
    Создать бесплатный сайт с uCoz